Zamieszkaj w TBS
Bez partycypacji
O zawarcie umowy najmu lokalu TBS z partycypacją m.st. Warszawy mogą ubiegać się osoby, które spełniają łącznie poniższe kryteria:
Dochód – to średnie miesięczne dochody gospodarstwa domowego, w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2133), która za dochód uważa dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111).
Dochód liczony jest jako: przychód – koszty uzyskania przychodu – należny podatek do US – składki społeczne i zdrowotne.
Dochód musi wyższy niż 40% dochodu liczonego w sposób określony w art. 7a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu niektórych przedsięwzięć mieszkaniowych, ale nie przekraczać dochodu określonego w tym przepisie.
Wskaźnik procentowy wyznaczony dla liczby osób w gospodarstwie domowym wnioskodawcy wynosi:
75%
dla 1 osoby
105%
dla 2 osób
145%
dla 3 osób
170%
dla 4 osób
170% + 35%
(na każdą kolejną osobę powyżej 4)
(205% dla 5 osób, 240% dla 6 osób)
Wniosek o najem lokalu TBS z partycypacją m.st. Warszawy można pobrać ze strony:
Wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami i oświadczeniami należy złożyć osobiście w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy lub Wydziale właściwym w sprawach lokalowych dla właściwej miejscowo dzielnicy.
Wydziały Obsługi Mieszkańców przyjmują interesantów w godzinach:
poniedziałek: 8.00-18.00
wtorek-piątek: 8.00-16.00
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Bemowo
ul. Powstańców Śląskich 70, 01-381 Warszawa
informacja: tel. 22 44 37 644
bemowo.urzad@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Białołęka
ul. Modlińska 197, 03-122 Warszawa
informacja: 22 44 38 400
bialoleka.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Bielany
ul. Żeromskiego 29, 01-882 Warszawa
tel. 22 44 34 700
bielany.urzad@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Mokotów
ul. Rakowiecka 25/27, 02-517 Warszawa
tel. 22 44 36 500
mokotow.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Ochota
ul. Grójecka 17a, 02-021 Warszawa
tel. 22 44 39 700
ochota.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Praga-Południe
ul. Grochowska 274, 03-841 Warszawa
informacja: 22 44 35 555 (tonowo należy wybrać „0”)
pragapoludnie.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Praga-Północ
ul. Ks. I. Kłopotowskiego 15, 03-708 Warszawa
tel. 22 44 37 900
pragapolnoc.urzad@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Rembertów
al. gen. A. Chruściela “Montera” 28, 04-401 Warszawa
informacja: 22 44 33 889
rembertow.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Śródmieście
ul. Nowogrodzka 43, 00-691 Warszawa
tel. centrala: 22 44 39 100
tel. informacja: 22 44 39 107 lub 22 44 39 108
srodmiescie.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek
ul. Kondratowicza 20, 00-983 Warszawa
informacja 22 44 38 727
targowek.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Ursus
ul. Czerwca 1976 r. nr 1, 02-495 Warszawa
tel. 22 44 36 000
ursus.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Ursynów
Al. Komisji Edukacji Narodowej 61, 02-777 Warszawa
centrala 22 44 37 100
informacja 22 44 37 200
ursynow.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Wawer
ul. Żegańska 1, 04-713 Warszawa
tel. informacja 22 44 37 000
wawer.urzad@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Wesoła
Al. 1 Praskiego Pułku 33, 05-075 Warszawa
tel. 22 44 34 000
wesola.urzad@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Wilanów
Al. F. Klimczaka 2, 02-797 Warszawa
informacja: 22 44 35 069
wilanow.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Włochy
Al. Krakowska 257, 02-133 Warszawa
tel. 22 44 34 444
wlochy.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Wola
Al. Solidarności 90, 01-003 Warszawa
informacja: 22 44 35 800, 22 44 35 900
wola.wom@um.warszawa.pl
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Żoliborz
ul. J. Słowackiego 6/8, 01-627 Warszawa
tel. 22 44 39 000
zoliborz.wom@um.warszawa.pl
Do wniosku należy dołączyć:
- deklarację o wysokości dochodu gospodarstwa domowego wnioskodawcy w roku poprzedzającym datę złożenia wniosku,
- zaświadczenie właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez każdą dorosłą lub uzyskującą dochody osobę wchodzącą w skład gospodarstwa domowego (każda osoba uzyskująca dochód),
- oświadczenie o stanie majątkowym członków gospodarstwa domowego,
- oświadczenie o poprzednich miejscach stałego (bądź czasowego) zameldowania/zamieszkania,
- informację o osobach, których warunki powinny być zbadane stosownie do dyspozycji zawartej w § 3 ust. 5 zarządzenia w sprawie udzielania pomocy mieszkaniowej w ramach zasobu TBS w związku z § 32 ust. 1 Uchwały Nr XXIII/669/2019 Rady m.st. Warszawy z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu m.st. Warszawy – tzn. informacje o warunkach mieszkaniowych wstępnych, zstępnych, współmałżonka wnioskodawcy lub osoby pozostającej we wspólnym pożyciu,
- do wglądu dowody osobiste wnioskodawców oraz osób składających oświadczenia.
Druki oświadczeń i deklaracji dostępne są również na stronie www.warszawa19115.pl
Szczegółowe informacje o najmie lokali TBS z partycypacją m.st. Warszawy znajdziecie Państwo na stronach www.warszawa19115.pl; www.mieszkania.um.warszawa.pl.