Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta
e-BOK
Aplikację uruchamia się wpisując adres: https://ebok.tbspolnoc.pl w przeglądarce internetowej. Odnośnik do strony internetowej znajduje się także na stronie internetowej TBS: https://ebok.tbspolnoc.pl (menu główne „Strefa Mieszkańca” pozycja „eBOK”). Dane dostępowe można uzyskać w siedzibie spółki w Dziale Finansowym. Uwierzytelnienie dostępu do konta eBOK odbywa się poprzez wprowadzenie identyfikatora będącego jego sześciocyfrowym „symbolem klienta”, oraz hasła. Każdy użytkownik po pierwszym zalogowaniu się do serwisu, proszony jest o zmianę hasła startowego, wygenerowanego przez pracownika Działu Finansowego TBS. Hasło musi być kombinacją min. 8 znaków, zawierających przynajmniej jeden znak specjalny, jedną cyfrę, jedną małą literę oraz jedną wielką literę. Po zalogowaniu do eBOK otrzymujemy dostęp do strony głównej aplikacji z następującymi funkcjami :
- Moje dane
- Saldo
- Finanse
- Wiadomości
- Kontakt
Moje Dane – Ekran główny po zalogowaniu. Udostępnia następujące dane:
- Moje dane – z imieniem i nazwiskiem zalogowanego użytkownika, menu zmiany hasła i polecenie wylogowania się, oraz bieżące saldo rozliczeniowe.
- Moje miejsca – lista lokali powiązanych z użytkownikiem eBOK ( lokale mieszkalne, parkingi, lokale użytkowe, komórki ). Kliknięcie w lupkę rozwija informację o aktualnych parametrach naliczeń dla danego lokalu (nazwa parametru, jednostka, wartość parametru i nazwę lokalu).
- Moje ostatnie logowania – wyświetla historię logowań do aBOK z danymi takimi jak datę logowania, identyfikator użytkownika, adres IP komputera z którego dokonano wejścia do aplikacji.
Saldo – Zakładka prezentuje bieżące saldo i odsetki. (Jeśli na lokalu występują zaległości, ikona z wykrzyknikiem przy danym parametrze podświetlona jest na czerwono).
- Bieżące saldo ogółem – prezentuje łączne saldo użytkownika z odsetkami.
- Saldo według rodzajów – domyślnie prezentowane saldo naliczeń bieżących.
- Saldo według miejsc – bieżące salda w podziale na lokale powiązane z użytkownikiem.
Finanse – w zakładce prezentowane są rachunki (faktury, korekty oraz pozostałe obciążenia) oraz płatności (wpłaty oraz inne uznania). Domyślnie wyświetlane są wszystkie dokumenty. Jeśli użytkownik posiada więcej niż jeden punt, w zakładce „miejsce” można zawęzić zakres prezentowanych danych do pojedynczego lokalu powiązanego z najemcą. Lista rachunków i płatności pokazuje rozrachunki użytkownika z widocznymi kolumnami :
- Pokaż (lupka) – pokazuje szczegóły rozrachunku dostępne dla faktur i korekt, pozycje, składniki wybranego rachunku wraz z jego graficzną prezentacją.
- Data – data wystawienia dokumentu.
- Dokument – rodzaj dokumentu (faktura, korekta, nota, zapłata), nadany numer dokumentu oraz termin płatności w przypadku dokumentu obciążeniowego.
- Obciążenie – wartość w złotych prezentująca kwotę naliczeń do zapłaty.
- Uznanie – wartość w złotych prezentująca kwotę wpłat użytkownika.
- Saldo narastająco – bieżące saldo dla danego okresu.
- Odsetki – wartość w złotych prezentująca odsetki naliczone dla dokumentów.
- Pobierz – obraz dokumentu w pliku PDF, możliwy do pobrania i otwarcia w przeglądarce lub komputerze z zainstalowanym programem Adobe Reader lub podobnym.
Wyświetlane dokumenty są sumowane w miesięcznych okresach dla obciążenia, uznania, salda i odsetek.
Wiadomości – zakładka prezentuje ogłoszenia i komunikaty rozsyłane za pomocą aplikacji przez administratora lub osobę do tego upoważnioną.
Kontakt – w zakładce zawarte są informacje z danymi TBS takimi jak : nazwa, adres, NIP, regon, adres e-mail, numery telefonów, adres strony internetowej.
W przypadku zapomnienia lub zaginięcia hasła, użytkownik może przesłać prośbę o wygenerowanie nowego hasła. Dane dostępowe przesyłane są listem poleconym lub przekazywane w siedzibie TBS przez pracowników Działu Finansowego. Aktywacja nowego hasła odbywa się czasie najbliższej sesji synchronizacji danych.